Składanie reklamacji na kółka?
Niestety żadne kółko nie wytrzyma ciągłego użytkowania. Kółka, które stworzone zostały z myślą o wykonywaniu trików, często narażone są na duże naciski przez co ich wytrzymałość jest ograniczona.
Za każdym razem, gdy wykonujesz triki związane z obracaniem - Tail whip lub 360, lądujesz na boku kółka co bardzo wyczerpuje materiał. Jeśli będziesz powtarzać tą czynność regularnie, materiał kółka pęknie lub się zetrze.
Jak zatem zdecydować czy kółko podlega reklamacji czy jest to zużycie produktu?
Na obrazku widnieje nowe kółko (prawa strona) oraz kółko, które jest stosunkowo nowe, zużyte w 30% (lewa strona).
Jeśli kółko wygląda na stosunkowo nowe i ma mniej niż 30% zużycia materiału (jak pokazano wyżej), a poliuretan wyraźnie zszedł z rdzenia koła, takie kółko może posiadać wady produkcyjne i podlega reklamacji.
Jeśli kółko ma zużycie większe niż 40%, a poliuretan zszedł z rdzenia koła lub pękł i jest nadal częściowo przytwierdzony do rdzenia koła, taka sytuacja nie jest wynikiem błędu produkcyjnego i nie podlega reklamacji.
Jeśli bardzo mocno hamujesz na swojej hulajnodze, tylnie kółko może się zablokować, powodując tak zwane "płaskie miejsca". Płaskie miejsce tworzy prostą linie na powierzchni koła (jak widać na obrazku) co sprawia, że jazda staje się bardzo wyboista. Płaskie miejsce nie podlega reklamacji, ponieważ ta sytuacja wynika z nieodpowiedniego użytkowania produktu.