Kupno szyn dla rolek agresywnych
Ramy do rolek agresywnych służą jako szkielet konfiguracji, niezbędny do zapewnienia zarówno stabilności kółek, jak i wydajności grindowania. Dzięki systemowi Universal Frame System (UFS) wymiana ramy do rolek agresywnych jest prosta, co zachęca do rozważenia różnych konfiguracji kółek, takich jak rocker i anti-rocker.
Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym skaterem, który chce wzbogacić swój setup o najwyższej klasy ramy do rolek agresywnych, czy też początkującym, który szuka podstawowej wiedzy przed zakupem kompletnych rolek agresywnych, ten przewodnik zawiera informacje niezbędne do podjęcia wartościowej decyzji, jeśli chodzi o ramy do rolek agresywnych.
Przegląd
Wymiana szyny do rolek agresywnych
Wymieniając ramy, należy zawsze robić to parami. Jeśli staną się niestabilne z powodu szlifowania lub jeśli otwory na śruby kółek są uszkodzone, będziesz wiedział, że dobrym pomysłem jest poszukanie nowych ram. Jeśli zdecydujesz się wypróbować inny model niż poprzedni, weź pod uwagę preferowany rozmiar koła i konfigurację.
Oto, co należy wziąć pod uwagę przy wymianie ramy:
- Rozstaw osi: Porównaj podany rozstaw osi z obecnym. Jeśli różnica jest duża, natychmiast ją odczujesz. Dłuższy rozstaw osi zapewnia większą stabilność, ale jest mniej zwrotny, podczas gdy mniejszy rozstaw osi zwiększy zwinność.
- Maksymalna średnica koła: Maksymalna średnica kół w nowych ramach powinna być taka sama lub większa od preferowanego rozmiaru kół. Np. jeśli preferujesz koła 60 mm, maksymalna średnica kół nowej ramy powinna wynosić co najmniej 60 mm.
- Ustawienie kół/typ ramy: Ramy określone jako płaskie mogą być używane do konfiguracji anti-rocker poprzez zamontowanie mniejszych kół na środku. Jednak ramy określone jako anti-rocker nie mogą pomieścić płaskiej konfiguracji, ponieważ środkowe koła kolidowałyby z blokiem H.
- Dopasowanie rozmiarów: Upewnij się, że rozmiar wybranych ram pasuje do rozmiaru buta.
- System montażu: Upewnij się, że ramy i bagażniki wykorzystują system mocowania UFS.
Jakie są zalety systemu UFS (Universal Frame System)?
Zaletą i racją bytu systemu UFS jest to, że oferuje on uniwersalną wymienność między agresywnymi butami i ramami, niezależnie od producenta i rozmiaru buta/ramy. Można dowolnie mieszać i dopasowywać ramy i buty różnych producentów, o ile są one zgodne ze standardem UFS.
UFS oferuje nieskończone możliwości customizacji i dostrajania ustawień. Niezależnie od tego, czy cenisz swoje buty i wkładki, ale chcesz eksperymentować z różnymi konfiguracjami kół, czy też twoje buty są zużyte, a ramy i koła pozostają w świetnym stanie; UFS pozwala agresywnym rolkarzom odkrywać różne konfiguracje butów / ram bez kłopotów z kompatybilnością.
Wybór odpowiedniego rozmiaru ramy
Ramy są dostępne w różnych rozmiarach, aby dostosować się do różnych rozmiarów stóp i preferencji rolkarzy:
- Rozmiar S/1 (zalecany dla rozmiaru 37-41 EU) (5-7")
- Rozmiar M/2 (zalecany dla rozmiaru 42-45 EU) (8-12")
- Rozmiar L/3 (zalecany dla rozmiaru 46-49 EU) (13-14")
Należy zawsze upewnić się, że buty i ramy są dopasowane pod względem rozmiaru. Prawidłowe dopasowanie zapewni podstawę koła pasującą do rozmiaru butów.
Jak wspomniano wcześniej, kompatybilność z UFS nie zależy od rozmiaru butów i ramy. Wynika to z faktu, że otwory montażowe zawsze zachowują stałą odległość 167 mm od siebie w systemie UFS.
Konfiguracja kółek w rolkach agresywnych
Konfiguracja kółek na ramach znacząco wpływa na styl jazdy:
- Ramy typu anti-rocker: Dwa duże koła zewnętrzne i dwa mniejsze koła wewnętrzne - konfiguracja, która optymalizuje rolki do grindowania poprzez zmniejszenie kontaktu kółek z szynami i półkami.
- Płaskie ramy: Cztery równej wielkości kółka, zwiększające zwrotność i prędkość, idealne do skoków, bowli i jazdy w pionie - wymagają większych umiejętności do grindowania.
Wybierz konfigurację, która pasuje do Twojego stylu, niezależnie od tego, czy chodzi o precyzyjny grind, czy płynne poruszanie się po różnych powierzchniach.